“El Parrisal” bij Beceite

4 juni 2022 - Cuevas de Vinromá, Spanje

Vandaag worden we “spontaan” echte wandelaars, rugtas gekocht, schoenen aan, broodjes gemaakt, waterflesjes gevuld en in de koelbox gelegd zodat ze lekker koud zijn en tickets vooraf gekocht. We gaan vandaag naar “El Parrisal” een groene en afwisselende tocht , kloof met mooie rotsformaties en langs de rivier “de Matarraña” die door de kloof stroomt. Je mag daar niet in zwemmen want de rivier is namelijk het watervoorziening voor Beceite. Je moet vooral zelf waterflesjes meenemen, het is zeker een wandeling van 2 en een half uur want er is daar voor de rest niks alleen maar natuur. Nou je voelt hem waarschijnlijk al aankomen de waterflesjes liggen nog in de koelbox. Niet slim met 27 graden. Maar wij zijn echte kanjers en kunnen best even zonder water …..als we maar niet verdwalen 🙈. We gingen van start met een info kaart op zak. Super leuke wandeling zo langs de rotsen. Je kon doorlopen tot er een hek stond want daar waren ze aan het werk voor een nog langere route. Opvallend was wel dat we zo ongeveer de enige waren in dit natuurgebied. Oké het einde kwam in zicht en door een tip is Ang heel stoer vh pad gegaan en via de rotspartijen op een plek gekomen waar hij de mooie foto’s heeft gemaakt waar het licht tussen de kloven te zien is.  Tijd voor een broodje die Ang moeilijk weg kreeg zonder vocht erbij. 😅Oké we gaan weer dezelfde weg terug en bij de eerste beste afstap gaat Ang door zn knie. 🙈.

0ACCB7D9-DEB4-44B3-9067-129BB6FBC789

Oké en nu. Tja daar sta je dan geen mens te bekennen natuurlijk. Maar mijn  man is een kanjer laat de pijn voor wat het is als een echte “survival”. Nee echte wandelaars zijn we dus nog niet maar wie weet ooit. 🤔. Veilig en wel weer bij de auto  zijn we als razende  naar het eerste de beste terras gereden die we zagen en daar heerlijk bijgekomen. Vanavond  heerlijk eten besteld op de camping dit wordt ergens anders gemaakt en om 19:30 gebracht en dan kan je kiezen of je dit op het terras op eet of bij je in ons geval de tent. Het is hier heel donker en stil s’avonds. Na de slang ben ik wel wat meer op mijn hoede bij elke geritsel denk ik whaaa. Nee Sas er zijn hier ook gewoon Salamanders oja klopt daar heb ik er ook al 50 van gezien. Maar goed onze buurvrouw had dus ook een zwarte slang gezien die richting onze kant ging, 😳 gelukkig zei ze dit pas de volgende morgen want ze wilde ons niet ongerust maken voor de nacht. 😳😅. Morgen weer inpakken en op naar Javea/Xabia naar Cris en Inge  🤗

zie ook bij video’s de filmpjes

9142D8FD-B808-41D2-B298-1D12D891AC8CB78066AC-94E8-4165-B1AE-30078640131328A1A40E-8830-4C55-BE7D-669F5512C561475EF533-4628-4ABA-839F-0EA90DD9A859AAEE0076-6F1B-459C-8FE3-11174AA739ACADC7A2F5-B0ED-4AE2-8802-1857EBAE8D5DD28768F5-C30A-4726-81D1-33689F202103DFA03F2B-3509-4CB9-B907-D491A1F24A48021EF8E1-CC86-4979-B0D5-385292274BD1

1. Karin:
    4 juni 2022
    Wow wat een prachtige plek en wat een rust
    Maar nooit meer zonder water weggaan Please
    Gaat het weer met Ang z n knie💋
  2. Dorien kaho:
    4 juni 2022
    Wowwwww ooohhh sas wat schrijf je toch leuk😘😘heerlijk en wat zien jullie er goed ui😍😎
    Wat is het er prachtig💋🍀🍀ans kijk je uit🫣lieffffs door
  3. Saskia:
    🤗 ahh lief
  4. Linnie:
    Prachtig!
    Hoop wel dat het snel beter gaat met die knie van Ans 😘 kusje erop
  5. Marjo:
    5 juni 2022
    Dikke knuffel voor de jarige jet….gefeliciteerd 💋🎉
  6. Saskia:

8. Saskia:
    Hi Mar thnx 🤗😘
  9. Merel:
    5 juni 2022
    Wat maken jullie een hoop mee! En wat een genot om alle verhalen te lezen😁
    Lieve Sas, gefeliciteerd 🎈 maak er een dag van om nooit te vergeten...
    En hopelijk gaat het snel weer beter met ang z'n knie 💪💪
  10. Saskia:
  12. Saskia:
    Haha thnx Jeanie 🤗😘
  13. Marlies Van Klink:
    6 juni 2022
    Super om te lezen, en je weet het nooit als je het niet probeert inderdaad, kanjers 😉🤩
    En een dag te laat maar alsnog gefeliciteerd Sas! ❤️✨
    Liefs Marlies
  14. Suzanne en Jeroen:
    Hi Sas en Angelo,
    Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat. En zo herkenbaar allemaal! Maakt dat ik een beetje heimwee krijg naar onze reis. Leef met jullie mee! Maar die slang....en die zadels.... brrrrrr. Maar ook een leuk en sterk verhaal hahahah! Geniet ! Ik ga al je verhalen lezen, Sas!
  15. Saskia:
    6 juni 2022
    Hi Suus, jaaaa dat we daar waren komt allemaal door jullie.😍 Dat plateau waar jij Jeroen filmde filmde Ang mij weer. Zo leuk. Thnx.